Celem projektu było rozbudzanie wiedzy i pasji związanej z językiem angielskim, nawiązywanie swobodnego dialogu w komunikacji interpersonalnej i ćwiczenie umiejętności pracy w zespole, integracja europejska oraz rozwijanie zainteresowań w geocachingu, poznawanie miasta, natury i kultury.
Na początku udaliśmy się do Żuławskiego Parku Historycznego, gdzie przeprowadzona została prezentacja na temat „Geocachingu”. Zostało w niej uwzględnione to, jak grać w grę, czym jest, jak wyglądają loogbooki i skrytki. „Keszem” było małe pudełko obklejone czarną taśmą z logo geocachingu, które uczniowie przygotowali kilka dni wcześniej. W środku znajdował się loogbook, w którym wpisywaliśmy swoje grupy, a w aplikacji odznaczaliśmy na mapie, że skrytka została znaleziona. Nauczyciel oraz dwoje uczniów obserwowali nasze poczynania w miejscu zbiórki. Wszystkich grup było dziewięć, każda o innej nazwie. Znajdowali się w niej uczniowie z trzech różnych narodowości. Wszystkie zespoły miały przydzielonego opiekuna i dwie osoby z Zespołu Szkół jako przewodników. Gdy zalogowaliśmy się do aplikacji mieliśmy półtorej godziny na odszukanie jak największej liczby skrytek w jak najlepszym czasie. Gdy czas się skończył wróciliśmy na miejsce zbiórki, by dowiedzieć się o naszych sukcesach.
Na koniec zostały ogłoszone wyniki dla trzech najlepszych grup. Trzecie miejsce zajęła grupa „red”, uczniowie odnaleźli sześć skrytek w jedną godzinę i trzydzieści trzy minut. Na drugim miejscu znalazł się zespół „orange”, odszukał on siedem skrytek w godzinę i trzydzieści osiem minut. Zwyciężyła grupa „green”, znalezione przez nich zostało siedem skrytek w godzinę i trzydzieści cztery minuty. Wszyscy uczestnicy, którzy zdobyli jedno z trzech miejsc dostali medale.
Uczniowie chętnie zaangażowali się w grę i miło spędzili czas w swoim towarzystwie. Poznali miasto, nowych ludzi i posługiwali się językiem angielskim, co sprawiło, że bariery językowe zniknęły a uczestnicy poczuli się swobodniej w swoim towarzystwie.
Organizowana innowacja przynosi szereg pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Projekt ten angażuje uczniów, nauczycieli, rodziców oraz społeczność lokalną.
Dzięki organizowaniu innowacji z języka angielskiego :
-
Wzrasta samodzielność uczniów, poczucie własnej wartości oraz poczucie integracji ze szkołą poprzez włączenie ich w prace organizacyjne oraz ewaluację przedsięwzięcia.
-
Następuje integracja młodzieży i dorosłych z Polski, Niemiec i Czech z uwzględnieniem bogactwa i różnorodności kultur i tradycji tych narodów.
-
Uczniowie nawiązują nowe interesujące znajomości i przyjaźnie.
-
Uczniowie mogą się wzajemnie poznawać poprzez udział w zajęciach integracyjno-językowych.
-
Uczniowie mogą wykorzystywać i rozwijać swoje umiejętność mówienia publicznego(prezentacje).
-
Możliwe jest rozwijanie umiejętności pracy grupowej wokół jasno określonego celu.
-
Uczniowie i nauczyciele poznają historię i kulturę Nowego Dworu Gdańskiego.
-
Następuje integracja uczniów i nauczycieli wokół wspólnych działań.
-
Następuje integracja społeczności lokalnej.
-
Możliwa jest promocja szkoły w regionie, a także za granicą.
-
Następuje integracja społeczności lokalnej.
-
Lepsze poznanie możliwości uczniów oraz pozyskiwanie informacji na temat relacji między młodymi ludźmi.
-
Zdobywanie doświadczenia w organizowaniu dużego przedsięwzięcia.
-
Wymiana doświadczenia z nauczycielami innych szkół (w kraju i za granicą).
Info: Anna Klepka