Wydanie nr 317/2024, Wtorek 12.11.2024
imieniny: pokaż (9 imion)Jozafat, Marcin, Witold, Jonasz, Renata, Cibor, Czcibor, Renat, Arsacjusz
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Jaką przyszłość czeka DK55? - spotkanie członków Stowarzyszenia Samorządów Na Rzecz Nadwiślańskiego Korytarza Transportowego. Wideo i zdjęcia

Jaką przyszłość czeka DK55? - spotkanie członków Stowarzyszenia… fot. TvRegionalna24.pl
Stowarzyszenie Samorządów Na Rzecz Nadwiślańskiego Korytarza Transportowego powołano do życia w 2022 roku z inicjatywy Burmistrza Nowego Stawu. W jego skład wchodzą samorządy miast i gmin leżących wzdłuż drogi krajowej 55. Zgodnie z zamysłem Stowarzyszenia, korytarz transportowy miałby połączyć Mierzeję Wiślaną z Grudziądzem, a dalej z południem kraju.

Do Stowarzyszenia Samorządów Na Rzecz Nadwiślańskiego Korytarza jako pierwsze przystąpiły gminy: Nowy Staw i Nowy Dwór Gdański oraz Malbork i Sztum. Prezesem został inicjator działań na rzecz właściwej rangi drodze krajowej nr 55, burmistrz Nowego Stawu Jerzy Szałach. Obecnie do Stowarzyszenia należy 14. członków.

W ubiegłym tygodniu w Szkole Łacińskiej w Malborku odbyło się pierwsze Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia z udziałem obecnych oraz przyszłych członków, a także przedstawicieli powiatów: kwidzyńskiego, malborskiego, nowodworskiego i sztumskiego.

- „Celem Stowarzyszenia jest lobbowanie i doprowadzenie do przebudowy, remontu drogi 55, ale aż od Stolna, czyli od skrzyżowania z drogą A1do pasa nadmorskiego na Mierzeję do Krynicy Morskiej” - mówił podczas spotkania Prezes Stowarzyszenia Jerzy Szałach.

Droga krajowa nr 55 mierzy 123 km, przebiega przez województwo pomorskie i województwo kujawsko-pomorskie. Rozpoczyna swój bieg w Nowym Dworze Gdańskim na węźle z drogą krajową nr 7, dalej biegnie przez Malbork (gdzie na wspólnym odcinku z drogą krajową nr 22 przekracza Nogat), Sztum, Kwidzyn i Grudziądz. Kończy się w Stolnie, krzyżując się z drogą krajową nr 91.

Jeżeli droga zostanie technicznie zmodernizowana, pomoże samorządom na przyciągnięcie inwestorów i rozwój gospodarczy tego regionu. Stowarzyszenie dąży także do zamiany na drogę krajową dróg wojewódzkich 501 i 502 z Nowego Dworu Gdańskiego do Krynicy Morskiej, a nawet do granicy państwa. Krajowa 55 jest jedyną główną drogą wzdłuż Wisły - zatem stworzenie trasy, będącej korytarzem transportowym łączącym północ z południową Polską, okazać się może wyjątkowo ciekawą alternatywą nie tylko dla autostrady A1, ale również drogi krajowej 91.

Podczas spotkania, Członkowie Stowarzyszenia oraz zaproszeni goście mieli okazję zapoznać się z prezentacją dr inż. Marcina Budzyńskiego i dr inż. Krzysztofa Ostrowskiego pt. „Studium strategicznego znaczenia połączenia drogowego Autostrady A1 z Mierzeją Wiślaną w korytarzu drogi krajowej nr 55”. W dokumencie szczegółowo opisany jest obecny stan DK55 na całej długości, a także szanse rozwoju, jakie „nadwiślański korytarz” niesie dla samorządów i mieszkańców.

Choć wiadomym jest, że do powstania tego korytarza jest jeszcze długa droga, jednak już teraz zadaniem Członków Stowarzyszenia jest przekonywanie mieszkańców o słuszności tej inwestycji, a wojewódzkich i centralnych władz – o strategicznym jego znaczeniu dla naszego kraju. Przedsięwzięcie przyczyni się m.in. do rozwoju gospodarczego, społecznego i turystycznego regionu. Nie tylko poprawi się infrastruktura czy zbudowane zostaną ścieżki pieszo – rowerowe, ale także skorygowany zostanie przebieg krajowej 55, a na tym zyska chociażby transport kołowy.

 

Więcej w materiale wideo opowie Prezes Stowarzyszenia Jerzy Szałach.

 

W załączniku prezentacja „Studium strategicznego znaczenia połączenia drogowego Autostrady A1 z Mierzeją Wiślaną w korytarzu drogi krajowej nr 55”.

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

 

Załączone pliki do pobrania (1)

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.