Wydanie nr 183/2022, Sobota 2.07.2022
imieniny: pokaż (8 imion)Otto, Urban, Martynian, Bożydar, Juda, Niegosława, Switun, Juwenalis
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Sposoby budowania marki w 2022 roku

  • Wydanie nr 183/2022
  • 17 maja 2022, 07:24
  • Sposoby budowania marki w 2022 roku
  • Strefa obywatelska
Sposoby budowania marki w 2022 roku fot. Sposoby budowania marki w 2022 roku
Żadna profesjonalna i nowoczesna firma nie ucieknie w nadchodzących miesiącach od digitalu. Sprzedaż i komunikacja oparta na sferze online będą się tylko wzmacniać. Faktem jest, że ponad połowa konsumentów woli kupować produkty od znanych im marek, a więcej niż 75 proc. odbiorców bardziej ufa treściom publikowanym przez konkretne osoby niż firmy. Jak można to przełożyć na nowoczesny employer branding? Podsumowanie tych faktów da nam odpowiedź na pytanie, jak powinno wyglądać budowanie marki w 2022 roku.

Employer branding – czy zmieni się w 2022 roku?

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie, czym jest employer branding. Najprościej mówiąc, to budowanie marki silnego i dobrego pracodawcy. Obejmuje on działania skierowane zarówno do aktualnych pracowników (atrakcyjne środowisko pracy, przejrzyste systemy wynagrodzeń i premii, szkolenia, ścieżki rozwoju, integracja, komunikacja), a także do potencjalnych kandydatów na pracowników. Przemyślany, spójny i atrakcyjny przekaz zewnętrzny nie tylko przyciąga najbardziej wartościowych kandydatów, ale pozytywnie wpływa również na odbiór firmy w oczach partnerów biznesowych i klientów, co przekłada się na zyski finansowe. Budowanie marki powinno jednak odbywać się z uwzględnieniem aktualnych trendów, a ostatnie miesiące przyniosły w tej kwestii kilka wyzwań.

Employer branding oparty na digitalu

Pandemia wymusiła szybsze i sprawniejsze przeniesienie do sieci różnego typu usług, wydarzeń i aktywności. Koncentracja sprzedaży na strefie online, budowanie własnych grup odbiorców w mediach społecznościowych, tworzenie relacji i innych angażujących treści. W kolejnych miesiącach zauważymy jeszcze większy wzrost tego typu działań. Nowoczesna kampania employer branding również od nich nie ucieknie. Komunikacja wpisana w budowanie marki pracodawcy musi być mocno osadzona online, uwzględniać social media, komunikatory, aplikacje oraz wideorelacje. Największym wyzwaniem dla działań z zakresu employer branding może okazać się więc zachowanie spójności przy użyciu różnych narzędzi i form komunikacji w sieci.

Personal branding – czy może wesprzeć budowanie marki pracodawcy?

Personal branding to nic innego, jak budowanie marki osobistej. Przedsiębiorcy mogą reagować na to hasło z rezerwą. Czy inwestowanie w markę pracownika nie jest zbyt ryzykowne? Czy taki pracownik nie będzie chciał szybciej odejść z firmy? I jak można wpisać je w budowanie marki pracodawcy? Przede wszystkim nie można ignorować faktu, że odbiorcy bardziej ufają osobom fizycznym, niż abstrakcyjnym tworom. Posty czy filmy zamieszczone przez konkretnego pracownika zwiększają zasięgi o więcej niż 500 procent. Wspieranie personal brandingu przynosi więc firmie wymierne i natychmiastowe korzyści, a ponadto doskonale wpisuje się w nowoczesną kampanię employer branding. Pamiętajmy, że dobrze wynagradzany i zmotywowany pracownik nie ma powodu do poszukiwania innego zatrudnienia. Tacy pracownicy dużo chętniej angażują się również w różnego typu działania ambasadorskie i są najlepszą wizytówką firmy.

 

Sposoby budowania marki w 2022 roku
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Strefa obywatelska


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.