Wydanie nr 362/2024, Piątek 27.12.2024
imieniny: pokaż (6 imion)Żaneta, Fabia, Fabiola, Jan, Cezary, Krystyna
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Urząd Morski w Gdyni unieważnił przetarg na pogłębianie toru wodnego w ramach budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Przetarg na budowę toru wodnego w ramach powstającej drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską Urząd Morski w Gdyni ogłosił pod koniec tamtego roku. Dotyczył on odcinka mierzącego około 8200 m i obejmował m.in. roboty czerpalne, transport i refulację urobku z wbudowaniem w nowo projektowaną wyspę na Zalewie Wiślanym oraz zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego. Wykonawca miał mieć 11 miesięcy na wykonanie zadania.

Jak poinformowała Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni pod koniec stycznia br. przetarg został unieważniony.

- „Będzie ogłoszone nowe postępowanie. W toku prac komisja przetargowa oceniła, iż cena oferty najkorzystniejszej przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W związku z tym przetarg został unieważniony i obecnie jest przygotowywane nowe postępowanie w tym zakresie” - wyjaśniła Magdalena Kierzkowska.

W przetargu tym wzięło udział dwóch oferentów: konsorcjum NDI i NDI Sopot, oferujące wykonanie zadania za 134,3 mln zł i China Harbour Engineering Company - za 55 mln zł.

 

Urząd Morski w Gdyni nie wyznaczył dotychczas nowego terminu przetargu. Unieważnienie tego przetargu oznaczać może wydłużenie terminu pogłębienia toru wodnego. Przypomnijmy, że zakończenie całej inwestycji związanej z przekopem Mierzei Wiślanej zaplanowane jest na 2023 r.

 

Nie tylko tor wodny do pogłębienia.

Magdalena Kierzkowska wskazuje, że miejscem odkładu urobku z robót czerpalnych będzie wyspa refulacyjna na Zalewie Wiślanym. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia programu zapewnienia jakości prowadzenia prac pogłębiarskich. W ramach tego opracowania sporządzi instrukcje prowadzenia prac, harmonogram i projekty techniczne oraz opracuje działania ograniczające rozprzestrzenianie się zawiesiny w toni Zalewu Wiślanego, a także sporządzi projekty rurociągów (w przypadku ich zastosowania) i przysłon zabezpieczających.

Z kolei zgodnie z decyzją środowiskową, w przypadku stwierdzenia kolizji ze znaleziskami o wartości historycznej w trakcie prowadzonych robót czerpalnych, dalsze prace wykonywane będą w uzgodnieniu z właściwym Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania Wytycznych Przyrodniczych Prowadzenia Robót Czerpalnych i Podczyszczeniowych, a tym samym warunków minimalnego rozprzestrzeniania się zawiesiny i przeciwdziałania temu zjawisku.

-
„W ramach nowego oznakowania nawigacyjnego zaprojektowano 35 pław, w tym 18 pław czerwonych po stronie lewej i 17 pław zielonych po stronie prawej” - podsumowała Magdalena Kierzkowska.

 Przypomnijmy, że tor wodny na Zalewie Wiślanym zaprojektowano dla statku morskiego o długości 100 m (zestaw barek do 180 m), szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m.

Pierwszy etap związany z budową kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską (przekop Mierzei Wiślanej) znajduje się na 87% zaawansowania.

Prace związane z budową nowego mostu w Nowakowie i umocnieniu brzegów rzeki Elbląg to drugi etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. W tym etapie zaawansowanie prac jest na poziomie 23%.

Piotr Wąsowicz
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (1)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
sdsds
sdsds 17.02.2022, 10:38
.
.
.