Wydanie nr 333/2024, Czwartek 28.11.2024
imieniny: pokaż (12 imiona)Grzegorz, Lesław, Zdzisław, Gościrad, Lesława, Jakub, Rufin, Ginter, Guncerz, Gunter, Kwieta, Berta
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Pociągi Pendolino na trasie Warszawa - Gdańsk pojadą 200 km/h.

Na trasie kolejowej Warszawa – Gdańsk pociągi testowe po raz pierwszy swoją prędkość zwiększyły do 200 km/h. Dzięki nowoczesnemu systemowi ERTMS/ETCS poziomu 2, zamontowanemu przez PKP PLK S.A., zwiększony jest poziom bezpieczeństwa i możliwa jest jazda do 200 km/h na korytarzu międzynarodowym E65.

Test pociągu Pendolino na trasie kolejowej Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny – Warszawa Wschodnia przeprowadzono w nocy z 11 na 12 stycznia br. Potwierdził on, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, ale jednocześnie bezpieczna i komfortowa. Oznaczać to może tylko jedno, że w połowie tego roku podróż nad polskie morze na tej trasie skróci się. Tym samym zwiększy się również przepustowość linii.

Przejazd ten był kolejnym testem sprawdzającym możliwości współpracy taboru z systemem przytorowym oraz możliwości systemu. Za pomocą dziesiątek czujników, nadajników, odbiorników oraz rejestratorów wykonywane były na bieżąco pomiary i testy. Dzięki zebranym wynikom PKP PLK S.A. Będą mogły uzyskać odpowiednie certyfikaty, by móc urządzenia dopuścić do eksploatacji.

Ponad 4100 czujników w torach kolejowych.

W ramach budowy systemu ERTMS/ETCS poziomu 2, w torach kolejowych umieszczonych zostało ponad 4100 czujników, tzw. balis, które na bieżąco będą weryfikowały zarówno lokalizację, jak i prędkość pociągów. Będzie dokładnie wiadomo, gdzie pociąg znajduje się.

Zdaniem rzecznika prasowego PKP PLK S.A., Mirosława Siemienieca „wyższa prędkość nie jest jedynym efektem budowy systemu ERTMS/ETCS poziomu 2. Istotne jest również podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Urządzenia w torach przesyłają sygnały o zmianach na trasie do wyposażonej w komputer pokładowy lokomotywy. (...) System nie ogranicza się tylko do przekazywania kierującym pociągami bieżących danych. Jego zadaniem jest także „kontrola” pracy maszynisty i w przypadku zignorowania ostrzeżeń, automatyczne dostosowanie prędkości pociągu do panujących warunków”.

Wzdłuż trasy wybudowane zostały 54 radiowe maszty, które będą umożliwiały wysyłanie sygnałów do pociągów z 8 Lokalnych Centrów Sterowania, za pośrednictwem kolejowej sieci cyfrowej komunikacji radiowej GSM-R. System dyspozytorski w Warszawie i Gdańsku nadzorować będzie pracę systemu.

Redakcja. Czekamy na Twoje informacje.
Przejdź do komentarzy

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.