Wydanie nr 353/2024, Środa 18.12.2024
imieniny: pokaż (11 imion)Bogusław, Wszemir, Arkadia, Wilibald, Auksencja, Winebald, Winibald, Winibalda, Wunibald, Auksencjusz, Auksenty
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Z powodu żałoby zostaną odwołane studniówki? – pytają zdezorientowani rodzice. MEN i wojewoda odpowiadają. Czekamy na wasze komentarze.

W najbliższy piątek miała się odbyć studniówka w Nowym Dworze Gdańskim. Jak poinformowali nas rodzice uczniów – z powodu tragicznych zdarzeń w Gdańsku bal został odwołany. „Wszystko jest już gotowe. Rozumiemy powagę sytuacji, ale naszym zdaniem podjęta decyzja jest zdecydowanie za daleko idąca” – słyszymy w rozmowie telefonicznej.

- Dlaczego liceum odwołało studniówkę z powodu wydarzeń w Gdańsku? - pyta jeden z rodziców.
„Ja rozumiem, że zginął człowiek, osoba publiczna, ale mimo to uważam, że to nie jest powód, żeby dzieci, które się przygotowywały, które czekały na to, cierpiały przez decyzję szkoły. My, jako rodzice się zastanawiamy co dalej. Przecież wszystko jest ustalone, jest opłacony catering, uczniowie mają poumawiane wizyty u kosmetyczek i fryzjerów, na które też trzeba czekać. Nikt nie odpowiedział nam kiedy odbędzie się bal. Moim zdaniem jest to nieodpowiedzialne. Naraża tylko nas wszystkich na dodatkowy, niepotrzebny stres.”
 

Decyzja jest oczywista – informuje dyrektor szkoły.
- Wojewoda pomorski ogłosił do czasu pogrzebu prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza żałobę na terenie całego województwa. Ze wstępnych informacji wynika, że prezydent ogłosi również żałobę narodową w najbliższą sobotę. Nasza studniówka miała się odbyć z piątku na sobotę, dlatego jeżeli się te wszelkie informacje potwierdzą, to nie ma takiej możliwości, żeby organizować huczne zabawy. Wspólnie z rodzicami staramy się znaleźć wyjście z tej sytuacji. Być może bal odbędzie się w ciągu dwóch najbliższych tygodni – informuje Marian Kwoczek, dyrektor ZS1 w Nowym Dworze Gdańskim.

 

Kuratorium wysłało zapytania do MEN, Ministerstwo potrzebowało czasu, biuro wojewody zdecydowanie podkreśliło, co należy zrobić.
Po telefonie od rodzica pytania w sprawie zadaliśmy Kuratorium Oświaty w Gdańsku. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że organ czeka na wytyczne z Ministerstwa Edukacji Narodowej. Skontaktowaliśmy się z Anną Ostrowską, rzecznikiem MEN, która poinformowała nas, że postępowanie w tej sprawie powinno zostać określone szczegółowo w rozporządzeniu wojewody.
- Wojewoda powinien jasno określić, jakich imprez w czasie żałoby nie wolno organizować – stwierdziła rzecznik.

Stanowisko biura wojewody jest jednoznaczne.
- Studniówka jest to też impreza kulturalna i zabawa. Na zdrowy rozsądek jest już jasne wykluczenie, skoro jest żałoba. Każdy musi się odnieść do własnego sumienia. Rozumiemy, że to są koszty i spore problemy, ale w obliczu tragedii nie można podjąć innej decyzji – informuje biuro prasowe.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że studniówka ZSP3 w Malborku również zostanie przełożona. Uczniowie poinformowali nas, że bal ma się odbyć dzień później, czyli w najbliższą niedzielę. Dyrektor szkoły w rozmowie z nami poinformował, że oświadczenie w tej sprawie wyda dopiero jutro (16.01.2019).

AKTUALIZACJA 16.01.2019 r. godz. 09.25

Studniówka w ZSP3 w Malborku odbędzie się w niedzielę, 20 stycznia br. Poniedziałek, 21 stycznia br. będzie dniem wolnym od zajęć dydaktycznych.



Czekamy na wasze opinie i komentarze.

 

 

 

Robert Bychowski
Przejdź do komentarzy
Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (99)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
and
and 16.01.2019, 22:55
a jak ze studniówkami w piątek ? żałoba jest w dnu pogrzebu
ABC
ABC 16.01.2019, 20:38
Czytam te komentarze i żal serce ściska z powodu tak niskiego poziomu wypowiedzi. To nie był JAKIŚ samorządowiec, tylko zasłużony, postępowy prezydent Gdańska, który działał w imię wolności i tolerancji. Naprawdę droga młodzieży macie to wszystko w poważaniu? Liczą się już tylko hybrydowe paznokcie, żarcie z Maca i Iphone? Macie jeszcze jakieś wartości i szacunek wobec ludzi, którzy potrafią się w coś zaangażować? A może rzeczywiście zorganizujcie sami studniówkę w przyszłym roku i zobaczycie, jakie to fajne spędzać czas na spotkaniach, być odpowiedzialnym za duże pieniądze i zorganizować wszystko, aby wszystkich zadowolić? Ale nie - lepiej zrzucić całą odpowiedzialność na nauczycieli, krytykować wszystko i jak rozkapryszone dzieciaki płakać nad tym, że macie imprezę dzień później. Rzeczywiście - koniec świata.
Mama
Mama 17.01.2019, 06:45 (odpowiedź do ABC)
"Żal serce ściska z powodu tak niskiego poziomu wypowiedzi " pszepraszam bardzo nie uważam swojej wypowiedzi za niski poziom .Żyjemy w wolnym kraju i każdy może mieć swoje zdanie proszę nie sortować ludzi skoro uważa się pan/ pani za tak ludzka osobę . I wypraszam sobie nazywanie mojego dziecka rozkapryszonym bo ciężko pracowało żeby opłacić ta studniówkę , kupić sobie ubranie itp.
Elle
Elle 17.01.2019, 14:31 (odpowiedź do Mama)
Zyje Pani w wolnym kraju to tez powinna Pani wiedziec, ze sa pewne normy spoleczne do ktorych sie nalezy dostosowac, zaloba narodowa najwidoczniej do nich nalezy i nie ma znaczenie czy zmarl papiez, prezydent, czy grupa gornikow. Oczywiscie mozna sie z czyms nie zgadzac, to oczywiste, prosze napisac do p. Prezydenta Dudy, moze sie do tego odniesie. Tak na marginiesie, pamietam siebie sprzed kilku lat i fakt, tez sadzilam, ze moja matura i studniwka sa pepkiem swiata, dlatego nie osadzam.
Rodzic
Rodzic 17.01.2019, 15:53 (odpowiedź do Elle)
Dokładnie dostosować żałoba ma trwać do 19 wiec nie widzę najmniejszego problemu aby nie psuć dzieciom tego ważnego dla nich dnia . "Nadgorliwość gorsza od faszyzmu "
Czytelniczka
Czytelniczka 16.01.2019, 23:35 (odpowiedź do ABC)
Chcę zaznaczyć, że studniówki odwołuje się lub przekłada w innych województwach czego nie rozumiem, np. w podlaskim, co bardzo dezorganizuje życie młodzieży i rodziców. Termin jest przed feriami zimowymi i młodzież ma zaplanowane wyjazdy na ferie zimowe , mój syn np ma bilet do Londynu, który dostał w prezencie na gwiazdkę od rodziny. W innym terminie w studniówce udziału nie weźmie i pytam w imię czego?????, kto mi zwróci 500 zlotych, które zapłaciłam i które bardzo ciężko zarobiłam. Myslę że trzeba zastanowić się pisząc takie beznadziejne komentarze i wejść w położenie innych .
and
and 16.01.2019, 23:02 (odpowiedź do ABC)
z całym szacunkiem ..... ale czy znasz wszystkich zasłużonych samorządowców w tym kraju ?
tragedia jest wielka i należy ją uszanować, kilka dni wcześniej zginęło kilkoro nastolatek ..... co dzień giną ludzie, jedni mniej, drudzy "bardziej" zasłużeni, dla jednych znani, dla innych nigdy nie słyszani ........
ABC
ABC 17.01.2019, 17:26 (odpowiedź do and)
Tak, znam nazwiska zasłużonych samorządowców, a przynajmniej tych, którzy pełnią tę funkcję od tak wielu lat - myślę, że każdy dorosły człowiek powinien mieć pewną wiedzę na temat polityki.
Marek
Marek 16.01.2019, 20:44 (odpowiedź do ABC)
Tak dla wiadomości, nauczyciele nie organizują studniówki
EEE
EEE 17.01.2019, 17:21 (odpowiedź do Marek)
Nie organizują? A kto zamawia salę i zespół, pisze program studniówki, planuje budżet wydarzenia, zbiera pieniądze, przelicza je 100 razy, oddaje pieniądze tym, którzy co chwilę się wycofują, przeprowadza próby poloneza (nie, nie robi tego osoba z zewnątrz), pilnuje uczniów (wychowawcy do 5 rano) i chodzi na spotkania komitetu studniówkowego? Proszę nie siać populistycznych opinii o nauczycielach, które nijak się mają do prawdy.
Marek
Marek 17.01.2019, 18:38 (odpowiedź do EEE)
Rodzice oraz uczniowe, nauczyciele są tylko zapraszani
Mela
Mela 17.01.2019, 18:41 (odpowiedź do Marek)
I próbę poloneza przeprowadza choreograf, w tym roku mam studniówkę i właśnie robi to osoba z zewnątrz wybrana przez rodziców uczniów
Rodzic
Rodzic 17.01.2019, 18:05 (odpowiedź do EEE)
Szacunek , myśle że bez Was przepadły by studniówki bo ani rada rodziców ani mlodzi pełnoletni uczniowie nie poradzili by sobie z takimi obowiązkami . Nie będę komentować aluzji pilnowania
Poruszony
Poruszony 16.01.2019, 20:06
Ludzie, o czym Wy tu piszecie??? Przeczytajcie sami raz jeszcze. Dla Was śmierć-a w zasadzie MORDERSTWO-to nic??? To była osoba publiczna, która przez ostatnie 20 lat pracowała dla Gdańska (nie rozumiem również faktu, że piszecie, że pierwszy raz o Nim usłyszeliście-to świadczy o Was). Osoba, która zginęła przez nagonkę polityczną! Nie podobało się, że ludzie Go kochają, że Go wspierają, że przeciwnicy polityczni nie mają z Nim szans! Uszanujmy to! Kurde studniówka przesunięta i to jest narodowy dramat? Naprawę żenujące!
Ania
Ania 17.01.2019, 03:25 (odpowiedź do Poruszony)
Nie histeryzuj i nie manipuluj. Zginął nie przez nagonkę polityczną tylko przez zaburzenia psychiatryczne sprawcy. To nie miało nic wspólnego z tym, czy i kto go kochał czy nie. Pięć dziewcząt zginęło przez niefrasobliwość prowadzących escape-room. Górnicy też zginęli, przez wypadek losowy zdaje się. Kilka osób prawdopodobnie dziś zginęło przez alkohol i brawurę na drogach. Każdej z tych śmierci szkoda, nie widzę powodu by jeden zmarły miał być ważniejszy od innego. Codziennie ktoś ginie w bardziej bądź mniej spektakularny sposób. Dlaczego ta jedna śmierć ma być narodowym dramatem, a nie ma nim być odwołanie (dla większości to będzie odwołanie całkowite ze stratami finansowymi i brakiem jakiegokolwiek znalezienia nowego terminu i miejsca) tysiącom maturzystów ich jedynej w życiu, przygotowanej i wymarzonej studniówki? Wesela też trzeba będzie w tym kluczu odwołać, tak?
Mama
Mama 16.01.2019, 17:35
Ja rozumie to tragedia dzieciaki się uczą czekają i mają wcześniej zaplanowane chwilę relaksu przed maturą ostatnia impreza pożegnania to co natury też odwołują to ciekawe czy stypa będzie
Mama
Mama 17.01.2019, 06:50 (odpowiedź do Mama)
Matury odwołają bo Nauczyciele ceniący tak bardzo morale pójdą na L4
Boruta
Boruta 16.01.2019, 15:09
Zginol normalny człowiek i żałoba narodowa przesada niech pieniądze poddają rodzica za studniówki kosmetyczki i fryzjerów ludzie nawet go nie znali a najbardziej śmieszą mnie Ci co umoralniają innych a sami maja wywalone w to bo go nie znali tyle w temacie
Obywatel
Obywatel 16.01.2019, 15:32 (odpowiedź do Boruta )
A pozatym dlaczego jedna osoba w kraju narzuca nam ludziom ze mamy być pogrążeni w żałobie narodowej słabe to trochę ja nie czuje żadnej żałoby pierwszy raz w poniedziałek usłyszałem i tym człowieku
idę na studniówkę
idę na studniówkę 16.01.2019, 14:34
Pięć młodych osób umarło? Trudno. Jakiś psychol zabił człowieka, bo ochrona eventu dała dupy? OLABOGA ZAKAZ ZABAWY W CAŁYM KRAJU. W SOBOTĘ.
KAMILA
KAMILA 16.01.2019, 12:10
Rozumiem ,że w zaistniałej sytuacji nauczyciele również zachowają się przyzwoicie, jak tego wymagają od młodzieży i nie ma mowy o strajku czy L4 w czasie MATUR
Mm
Mm 16.01.2019, 12:03
W sumie na miejscu rodziców zorganizowałabym się i wyprawiła te stodniówki bez ingerencji w to szkół. Skoro i tak jest opłacone, to po prostu za ich plecami. Najwyżej dorzucić właścicielom lokali coś ekstra za to i elo
.
. 16.01.2019, 11:39
Dzieci w całej Polsce czekaly na dzień swojej studniówki całe życie. To dla wielu naprawdę ważna chwila. Wydarzyła się przykra sytuacja ale nasze dzieci nie powinny za to odpowiadać. Bądźmy ludzmi. Zginął człowiek ale nie jest to powód dla którego mamy niszczyć tym niczego niewinnym nastolatkom ten wyjątkowy dla nich dzień
Iwona
Iwona 17.01.2019, 14:35 (odpowiedź do .)
Cale zycie czekaly na studniowke? Litosci.... Tak na marginesie, okrutne morderstwo to nie przykra sytuacja, przykra sytuacja to wlasnie odwolanie wspominanej studniowki. Szczerze, ma nadzieje, ze sie ta wasza studniowka odbedzie, bo slabo sie robi czytajac te glupoty.
.
. 16.01.2019, 10:57
Studniówka w I liceum w Kartuzach też jeste odwołana
Mama
Mama 16.01.2019, 10:51
Cos dla mnie jest niezrozumiałe nie przerwano WOŚP wręcz zachęcano do dalszej zabawy a nasze dzieci zmusza się do żałoby . Uważam że minuta ciszy w zupełności by wystarczyła
Ania
Ania 17.01.2019, 03:30 (odpowiedź do Mama )
Brawo! Bardzo trafne spostrzeżenie. Jak widać są równi i równiejsi co do prawa do imprezowania... :(
Iza
Iza 16.01.2019, 10:33
Sytuacje kompletenie nie na miejscu. Żałoba Narodowa?!
Minutą ciszy również można uczcić czyjąś pamieć.
A teraz studniówki do odwłonia jakieś 2-3 dni przed (nasz obecny rząd lubi chyba działać na ostatnią chwilę i stawiać ludzi pod murem).

Przecież sama zmiana rezerwacji i całej obsługi to wyzwanie, czasami nawet niemożliwe i tylko dlatego że (ujmę to bardzo eufemistycznie) ministerstwo edukacji/nasz rząd "lecą w kulki".

Porażka!
Adam
Adam 16.01.2019, 10:23
Wydatek studniówkowy to około 1200zł. Piękna ofiara w imię niewiadomo czego. Ciekawe czy stypy odwołają? Po prostu kpina z obywatela.
Sk
Sk 16.01.2019, 16:18 (odpowiedź do Adam)
Współczuję takich wydatków... Szaleństwo i przesada
Inny rodzic
Inny rodzic 16.01.2019, 10:00
Ludzie, o czym wy piszecie? Rzęsy? Fryzjer? Kosmetyczka? Nie ma to jak być PUSTORAKIEM:( ŻAL.
Mama
Mama 16.01.2019, 17:22 (odpowiedź do Inny rodzic)
Jaki żal człowieku każdy ma prawo decydować jak chcę spędzić studniówkę czy bal czy przed komputerem ale powinien być wybór a nie zakazy!!!!
Michał
Michał 16.01.2019, 09:27
Paranoją jest że jakiś samorządowiec umarł to żałoba na cały kraj co on dobrego dla Polski zrobił bohater czy co
Umiar i empatia, Rodacy
Umiar i empatia, Rodacy 16.01.2019, 08:33
albo żałoba, albo zabawa - minuta ciszy wręcz zgrzyta. Dlaczego studniówki są lepsze, od np. koncertu, czy przedstawienia? Inna sprawa, czy my Polacy, nie za bardzo szafujemy (przepraszam za określenie) decyzjami o żałobach narodowych - jesteśmy narodem emocjonalnym, zrozumiała jest potrzeba uczczenia pamięci zmarłych, ale warto zastanowić się nad skalą - giną różni ludzie, w różnych okolicznościach -wypadki autokarów, pożary i jak tu w wyniku przestępstwa. Powinny istnieć wytyczne, w jakich okolicznościach żałobę ogłaszamy, aby nie tworzyć dylematów dla "maturzystek z Warszawy, które rzęsy już dokleiły i co teraz".
Ryntym
Ryntym 16.01.2019, 09:09 (odpowiedź do Umiar i empatia, Rodacy)
Codziennie giną ludzie. Czyli co nigdy nie można mieć studniówki? Nie mówiąc już o tym że organizacja takiej imprezy odbywa się z kilku miesięcznym wyprzedzeniem i jest bardzo trudnym procesem. Często jest to jedyny termin na studniówkę. Przykro że tragedia się wydarzyła, ale karanie dzieci w taki sposób jest zwyczajnie okropne.
Sołtys
Sołtys 16.01.2019, 08:02
Prezydent Polski jasno powiedział ze dzień pogrzebu będzie żałobą narodową. Stop kropka
Mama
Mama 16.01.2019, 17:29 (odpowiedź do Sołtys )
Stop kropka tylko prezydentem jest człowiek a krajem są ludzie i też mają coś do powiedzenia niech ten dzień też będzie wolny od pracy panie siltysie i od opłat itd
Jan
Jan 16.01.2019, 07:35
Idiotyzm. To nie był Prezydent Państwa. Skoro jestem z Warszawy dlaczego mam ponosić koszty . Nie wszyscy restauratorzy chcą przenosić, oni zainwestowali w to pieniądze i dzieci też. To nie ich krewny ani Prezydent Państwa. Z tego wynika że śluby tez maja być przeniesione. czy to nie jest ingerowanie w życie wszystkich Polaków. Kto chce ten nosi żałobę. A ile było dni żałoby po tych 5 dziewczynkach, czy górnikach którzy zginęłi w Czechach. Czy to gorszy sort.
Zbulwersowana
Zbulwersowana 16.01.2019, 06:59
STUDNIÓWKA CHOJNICE również stoi pod znakiem zapytania! Tyle czasu i pracy zmarnuje się
Kamila z Sosu
Kamila z Sosu 15.01.2019, 22:27
W mojej szkole mamy jedyną możliwość na zrobienie tej studniówki i jest to sobota. Proponujemy rozwiązanie, uczczenie minutą ciszy pana prezydenta i potem zabawę. Ja jestem z Warszawy, jednak wiele polskich szkół ma tego dnia studniówkę. Jeśli chcemy zatrzymać nienawiść, pójdźmy na kompromis. Wiele nastolatków ta sytuacja dobiła, bo organizacja takiego przedsięwzięcia to dużo roboty i pieniędzy.
Jakub Michalski
Jakub Michalski 15.01.2019, 22:19
Z powodu stanu wojennego nie miałem studniówki. Jest mi łyso do dziś - zwłaszcza, że tak na nią czekaliśmy. Nie zabierajcie takiego ważnego wydarzenia "dzieciakom" - i nie mówcie, że da się to przełożyć - u mojego syna, który ma w sobotę studniówkę termin był rezerwowany ponad rok temu... Można przecież uczcić to minutą ciszy z odpowiednim komentarzem. To smutne co powiem, ale życia to już nikomu nie wróci...
Uczennica spod Warszawy
Uczennica spod Warszawy 15.01.2019, 21:31
Jestem uczennica, w ta sobotę miała odbyć sie studniówka, która była przez moja szkole już od roku przygotowywana, włożyliśmy w to dużo pracy, wiele stresów nas to kosztowało, wizyty u kosmetyczek szukałyśmy od listopada - sama umówiłam się na rzęsy na początku listopada, zabieg odbył się wczoraj. Jest mi doprawdy przykro, ze doszło do takiej tragedii, jednakże uważam, ze studniówka w każdym województwie powinna się odbyć, podpieczetowana minuta ciszy.
Ktoś
Ktoś 15.01.2019, 20:39
Żałoba w województwie pomorskim nie ma żadnej podstawy prawnej niestety. Wcześniej zaplanowane uroczystości powinny się odbyć.
prawnik
prawnik 15.01.2019, 21:21 (odpowiedź do Ktoś)
Doucz się a potem wypowiadaj na tematy o ,których nie masz pojęcia niestety
Ktoś
Ktoś 16.01.2019, 09:24 (odpowiedź do prawnik)
skoro jesteś taki douczony to proszę - podaj podstawę prawną
http://www.polsatnew…
Maturzysta
Maturzysta 15.01.2019, 19:12
Każdy ma swoją studniówkę, która uważa za dzień wyjątkowy i wspomina do końca życia. Jest to pierwszy taki bal dla każdego z nas. Żałoba to ważna rzecz ale termin jest całkowicie nieprzemyślany powinna się odbyć w dzień śmierci albo dzień po, że względu, iż w sobotę są organizowanych uroczystości. Wątpię żeby ktokolwiek z krytykujących studniówki(rezerwacja rok wcześniej,wiele prób oraz przygotowań) i wesela(dwa lata czekania na lokal i ogromne koszty) w sobota byłby zadowolony z z faktu jego odwołania. Warto postwiac się na miejscu nas, a nie osądzać jako nieczulych. Łatwo negowac jak nie jest się postawionym w takiej sytuacji. :)
:)
:) 15.01.2019, 18:19
Jak zwykle błędy w artykule. A najwiekszy to?.... Imię dyrektora! Ma na imię Marian a nie Marcin,na drugie Tomasz
:)
:) 15.01.2019, 20:33 (odpowiedź do :))
dsfgdfg
dsfgdfg 15.01.2019, 18:15
polecam robić żałobe przy każdym zgonie w polsce wiekszość nie znała typa wiekszośc nawet nie widziała kto był prezydentem nie których to nie obchodzi tak jak Ty co sieją teraz zamęt i sa tak dobrymi ludzmi robiąc ten cały cyrk nie obchodziła by smierc kogos na 2 koncu polski a ten cały cryk i załoba na pokaz to debilizm i żanada durnych ludzi
jhgfds
jhgfds 15.01.2019, 18:23 (odpowiedź do dsfgdfg)
Obywatelska postawa: "większość nie wie, kto był prezydentem" i "niektórych to nie obchodzi"... I nie na drugim końcu Polski-tylko pod nosem! Ta tragedia wydarzyła się tuż obok! Zamordowano człowieka! Ludzie, co z Wami?
Mama
Mama 16.01.2019, 17:56 (odpowiedź do jhgfds)
A ile ludzi dzieci kobiet zamordowano też jestesmy obywatelami
zniesmak
zniesmak 15.01.2019, 18:15
Młodzi, niedojrzali, nie mający priorytetów... kosmetyczka, fryzjer, zabawa. To przyszłe pokolenie... ja wysiadam.
Rodzic
Rodzic 16.01.2019, 09:14 (odpowiedź do zniesmak)
Ciekawe jak by twoje pieniądze poszły na marne
Żałosne
Żałosne 15.01.2019, 21:25 (odpowiedź do zniesmak)
Zestawienie fryzjera, kosmetyczki, cateringu ze śmiercią TAKIEGO CZŁOWIEKA !!! Co nas czeka, co za ludzi z was wyrosną:(((
Felicja
Felicja 16.01.2019, 07:24 (odpowiedź do Żałosne)
Już widzę jakbyście wy chętnie rezygnowali z ważnych dla was uroczystości, które były organizowane i rok wcześniej i których nie da się w większości przełożyć. To oczywiste że są rozgoryczeni i mają do tego prawo.
Panna młoda:(
Panna młoda:( 16.01.2019, 09:39 (odpowiedź do Felicja )
Jestem jednym z tych ludzi co w ze szłym roku za rezerwowała sale weselna pokoje w hotelu jak i dania orkiestra (kwota kosmiczna ok.75.000).DAŁO SIE WSZYSTKO PRZESUNĄĆ NA NASTĘPNY TYDZIEŃ.tylko ksiądz miał problem to poszliśmy do innej parafii i tam mamy bez problemu.dla chcącego nic trudnego.ON NIE UMAR OD TAK SOBIE TYLKO POZBAWIONO GO ŻYCIA w perfidny brutalny i okrutny sposób na oczach tysięcy ludzi i w momencie kulminacyjnym WOŚP "światełka do nieba"
ktos
ktos 15.01.2019, 21:28 (odpowiedź do Żałosne)
TAKI CZŁOWIEK, prezydent nawet nie naszego miasta , większość dowiedziała się o jego istnieniu dopiero po śmierci
przerażony czytelnik
przerażony czytelnik 15.01.2019, 18:12
Czytam te komentarze i własnym oczom nie wierzę... O czym jest ta polemika? Życie-najważniejsza wartość człowieka-a stawiana na równi z fryzjerem czy kosmetyczką dziecka :( Zginęła osoba publiczna, polityk, z naszego rejonu... Nie była to śmierć naturalna a MORDERSTWO i to w takich okolicznościach. Gdzie tu empatia? Gdzie szacunek? Boże-może chociaż tę młodzież da się jeszcze wychować i uwrażliwić na cierpienie drugiego człowieka? Czego sobie i Państwu życzę.
Chylę czoła nad tymi, którzy potrafią uszanować żałobę
Rodzic
Rodzic 16.01.2019, 09:18 (odpowiedź do przerażony czytelnik)
On był tylko prezydentem Gdańska a nie Polski. Czym się niby odznacza od innego obywatela? Uratował komuś życie jak żołnierze?
Iwona
Iwona 17.01.2019, 14:44 (odpowiedź do Rodzic)
Co wy z tymi zolnierzami? Zawodowy zolnierz wybiera swoja przyszlosc sam, ryzykuje zycie, bo tak wybral. No i niestety wysoka ranga urzednik oznacza sie przynajmniej formalnie od zwyklego obywatela, co poradzisz. Tak juz jest.
Maturzysta
Maturzysta 15.01.2019, 17:43
.............................a co na to niejaka Kryśka Pawłowicz znana jako Szmata ?
Brs
Brs 15.01.2019, 17:32
To rodzice organizują studniówkę i płacą za wszystko ,a szkoła odwołuje ,chociaż to nie jest szkolna impreza . Kto poniesie dodatkowe koszty ,które i tak są bardzo wysokie ?
Oburzony
Oburzony 15.01.2019, 17:46 (odpowiedź do Brs)
Ludzie, opamiętajcie się! Po pierwsze: studniówka to IMPREZA SZKOLNA!!! Owszem-organizowana przez rodziców, ale nadal SZKOLNA! Po drugie-czego Wy uczycie Wasze dzieci? Uszanujcie tragedię, która się wydarzyła. Pewnych rzeczy w życiu nie da się przewidzieć. A żałoba narodowa do czegoś zobowiązuje. Chociaż nie o zobowiązania to chodzi, a o sumienie i nauczenie dzieci szacunku
Mama
Mama 16.01.2019, 18:01 (odpowiedź do Oburzony)
A czy szkoła płaci albo prezydent owszem jest to tragedia ale bez przesady a co z żołnierzami co giną
Iw
Iw 17.01.2019, 14:42 (odpowiedź do Mama )
Wie Pani, ze istnieje cos takiego jak zolnierz zawodowy? No to juz Pani wie. Zaloba narodowa oglaszana jest w roznych okolicznosciach, zalobe po smierci gornikow, tragedi samolotu CASA, czy wypadku autokaru w Grenoble i co? Tez bedzie sie Pani skarzyc na zasadnosc decyzji. Ze wszystkim mozna sie nie zgdzac i byc rozczarowanym, ale czasem warto zobaczyc cos wiecej niz czubek wlasnego nosa, tak prawda niestety. I serio, przykro mi ze wam studniowke odwolali, nie musielibysci pisac tych bredni.
ktos
ktos 15.01.2019, 17:49 (odpowiedź do Oburzony)
Straszne, ktoś umarł to teraz musimy odwoływać wszystko co było zaplanowane z półrocznym wyprzedzeniem , bo "tak wypada"
Wiesław
Wiesław 15.01.2019, 18:05 (odpowiedź do ktos)
"Ktoś"??? I "bo tak wypada"??? O czym tu mówimy??? Priorytety widzę "ktosiu" niezłe. Żałoba narodowa a Wy tu dyskusje o fryzjerach i kosmetyczkach-faktycznie Jurek Owsiak ma rację: "dziki kraj"
ktos
ktos 15.01.2019, 18:08 (odpowiedź do Wiesław)
Podczas finału pierwszy raz usłyszałem o tym człowieku, nie mam powodu żeby rozczulać się nad jego śmiercią, umarł w ataku co jest wielką stratą, ale nie dajmy się zwariować, trzeba żyć dalej
zzz
zzz 15.01.2019, 18:19 (odpowiedź do ktos)
Pierwszy raz Pan usłyszał o "tym człowieku"? Proponuję uczyć się być obywatelem i interesować się czymkolwiek
ktos
ktos 15.01.2019, 18:23 (odpowiedź do zzz)
Haha, może powinno się znać nazwiska wszystkich prezydentów miast w naszym kraju. Po co mi wiedzieć kto jest prezydentem Gdańska ?
Aaa
Aaa 15.01.2019, 17:26
Po pierwsze:Dyrektor Marian Kwoczek,nie Marcin. Po drugie studniówka nie jest odwołana,tylko przełożona,a znając realia najbardziej nad tą zmianą nagimnastykują się wychowawcy i mała grupa zainteresowanych rodziców,którzy zapewne rozumieją sytuację. Najbardziej psioczą i komentują Ci,którzy palcem nie kiwnęli w organizację tej imprezy,tylko jak zwykle są roszczeniowi,bo córeczka będzie musiała przełożyć fryzjera.
Wojtek
Wojtek 15.01.2019, 17:26
Nie rozumiem po co rodzice pytają się o zdanie nauczycieli lub dyrektorów, którzy tu mają najmniej do powiedzenia. Studniówka to impreza organizowana przez rodziców dla uczniów. Nauczyciele jak i sam dyrektor to osoby zaproszone więc kogo obchodzi co ma do powiedzenia?
Janina
Janina 15.01.2019, 17:49 (odpowiedź do Wojtek)
Skoro dyrektor i rodzice według Pana nie mają nic do powiedzenia, to proponuję robić imprezy prywatne i nie zapraszać dyrekcji ani nauczycieli! I wtedy nie będzie to impreza szkolna i "róbta co chceta"
Wojtek
Wojtek 15.01.2019, 18:01 (odpowiedź do Janina)
Była zawsze, jest i zawsze będzie to impreza prywatna organizowana przez rodziców i w całości przez rodziców opłacana. Osoby zaproszone mają możliwość pójść na nią lub nie. Proszę się nie wypowiadać na temat, o którym nie ma Pani pojęcia. Dyrektor nie przyczynił się wcale do organizacji, wręcz przeciwnie
Fifa rafa
Fifa rafa 15.01.2019, 17:18
Rzenójace som wasze wypowiedzi
Ktoś
Ktoś 15.01.2019, 17:10
Nie rozumiem tej całej szopki, gdyby to był papiez, prezydent naszego kraju.. To po tragedii w Smoleńsku była taka afera a tam zginęło o wiele więcej osób.. Większość z nas nawet nie wiedziało jak on wygląda, jakim jest naprawdę człowiekiem, to rodzina i bliscy powinni być w Wielkiej żałobie. Dlaczego my mamy przez to cierpieć?
kiko
kiko 15.01.2019, 18:16 (odpowiedź do Ktoś )
Obyś tylko takie "cierpienia" w życiu miał dzieciaku...
Kacper
Kacper 16.01.2019, 08:19 (odpowiedź do kiko)
Miałem w życiu dużo cierpień i jakoś nigdy nie chciałem by z mojego powodu karać innych, odwołując im ważne wydarzenia...
Gorący koń 69
Gorący koń 69 15.01.2019, 17:06
Na studniówkę czeka się całe życie tak jak na wesela,a to że zajebali prezydenta (pomijając fakt chujowej ochrony na takich wydarzeniach) nie może ingerować w plany ludziom, możemy to uczcić minutą ciszy.
Myślę że niektórzy nawet nie wiedzieli kto jest prezydentem w Gdańsku, ale do oceniania są pierwsi.
G.
G. 15.01.2019, 17:53 (odpowiedź do Gorący koń 69)
Ja nie wierzę w to co czytam. Język i forma wypowiedzi od razu wskazują na poziom piszącego. Nawet komentarz jest tu zbędny. Ps. A jeśli ktoś, kto mieszka w województwie pomorskim i jest uczniem liceum (więc rozumiem że powinien być w miarę inteligentnym człowiekiem) nie wie, kto jest prezydentem miasta wojewódzkiego, to chyba o czymś świadczy
M.
M. 15.01.2019, 17:20 (odpowiedź do Gorący koń 69)
Do ,, Gorący Koń 69" +,,Ktoś" - żal d,,,,..ściska na wasze teksty i poziom wypowiedzi.
Gorący koń 69
Gorący koń 69 15.01.2019, 17:24 (odpowiedź do M.)
Napisałem wprost by taka osoba jak Pan/Pani zrozumiała
Pozdrawiam.
M.
M. 15.01.2019, 17:40 (odpowiedź do Gorący koń 69)
Zamiast dalszej polemiki proponuję przeczytać ,,ze zrozumieniem " własną pierwszą wypowiedź np. słowa -,,zajebali prezydenta"
To ,że nie jest to żadna szopka zrozumieli także liderzy partii rządzącej i Pan Prezydent Duda.
Ktoś
Ktoś 15.01.2019, 17:26 (odpowiedź do Gorący koń 69)
Wypowiedź w stylu,, żal du.. Ściska,, to na pewno jest na poziomie, mogę nawet pani/panu powiedzieć jakim. ZEROWYM
M.
M. 15.01.2019, 17:37 (odpowiedź do Ktoś )
Zamiast dalszej polemiki proponuję przeczytać ,,ze zrozumieniem " własną pierwszą wypowiedź np. słowa -,,Nie rozumiem tej całej szopki" . To ,że nie jest to żadna szopka zrozumieli także liderzy partii rządzącej i Pan Prezydent Duda.

M.
M. 15.01.2019, 16:55
Pogląd i argumenty rodziców ( mam nadzieję ,że to mniejszość) z Nowego Dworu Gdańskiego odnośnie odwołania studniówki są przerażające. Kompletny brak wyczucia sytuacji i totalna znieczulica na zabójstwo Prezydenta Adamowicza!
Assam
Assam 15.01.2019, 16:54
Wszyscy maturzyści powinni złożyć pozew zbiorowy przeciwko nozownikowi i domagać się zwrotu kosztów i zadośćuczunienia.
Hsgdj
Hsgdj 15.01.2019, 16:45
Żałobę to sie nosi w sercu a nie tylko na pokaz :)) A bal studniówkowy jest bardzo kosztowny i wesela rowniez :) watpie ze wesela zostana odwołane na to sie czeka latami jak rowniez i na taki bal :)
Uczennica
Uczennica 15.01.2019, 16:44
Rozumiem ze tragedia, ale czy nie wystarczyłoby uczcić to minuta ciszy na każdej studniówce ? Z samego szacunku do nas ( młodzieży która szykowała się tyle czasu do tego jednego wieczoru i wydała na to spore pieniądze ) powinni nie odbierać nam tej przyjemności. Dla niektórych widzę fryzura czy makijaż to bzdury, ale tego dnia każdy z nas chce wyglądać pięknie a takie przesunięcie z dnia na dzień to wiele zmienia i wiąże się to niestety z kosztami.
Lorencja
Lorencja 15.01.2019, 16:03
Słuszna decyzja
Zasmucona
Zasmucona 15.01.2019, 15:47
Mój Boże - paznokcie, fryzury, katering... (po kryjomu papierosy i alkohol), a jednocześnie, w mniemaniu rodziców - DZIECI cierpiące z powodu bezdusznej decyzji dyrekcji szkoły. Żałoba ma to do siebie, że zawsze nadchodzi niespodziewanie! I jeszcze to nieludzkie oczekiwanie, by rozporządzeniem regulować zakres żałoby! Dlaczego nie wynika ona z potrzeby serca, jako również manifest przeciw temu, co się stało... Szanowni Rodzice, macie do odrobienia ważną pracę domową!
nnb
nnb 16.01.2019, 08:39 (odpowiedź do Zasmucona )
Łanie napisała Pani. Lekcja do odrobienia dla rodziców
Smutna
Smutna 15.01.2019, 19:27 (odpowiedź do Zasmucona )
A czy sobotni bal charytatywny w ŻOK-u może być ? Nie ma informacji ,że został odwołany .
Gość
Gość 15.01.2019, 15:42
Prawda kosmetyczka i fryzjer jest najważniejsze od żałoby nie którzy ludzie nie mają serca !!
widz
widz 15.01.2019, 15:34
uszanujcie Prezydenta Adamowicza, trwa żałoba !
Emik
Emik 15.01.2019, 15:21
No najważniejsze są te wizyty u fryzjerów i kosmetyczek... dramat
bgw
bgw 15.01.2019, 16:27 (odpowiedź do Emik)
nie, nie kosmetyczk,i tylko Studnówki palonowane z 5-6 miesięcznym wyprzedzeniem dość kosztowne i trudne w planowaniu. (Nasza odbywa sie w szkole) ogólny koszt to prawie 50.000 zł. Nie stać mnie na zapłacenie kolejny raz :/
Kaśka
Kaśka 15.01.2019, 18:02 (odpowiedź do bgw)
Szanowna/y bgw - jeśli jest możliwość przesunięcia terminu, to uważam, że powinno się to zrobić. I (wiem to dokładnie, bo przerobiłam sama) nie wiąże się to z kosztami, a jeśli już to znikomymi. I proszę nie wmawiać, że koszt 50.000zł zostanie poniesiony jeszcze raz, bo to bzdura! Jedna refleksja -młodzież z Gdańska sama zainicjowała przełożenie balu (a u nich, to większy problem z salą itp) - a w takim Nowym Dworze Gdańskim...przepaść wielka
Ania
Ania 17.01.2019, 03:51 (odpowiedź do Kaśka)
A co z innymi województwami, które w ogóle tego waszego prezydenta nie znały? I owszem, współczują bliskim straty, ale ich życie się wokół niej nie kręci? Dla większości studniówek nie ma szans na inny termin, nie ma możliwości przełożenia, jest tylko odwołanie jedynej w życiu studniówki i to bez możliwości zwrotu opłaconych kosztów, bo odwołanie nie nastąpiło z winy właściciela sali. W mazowieckim duża część studniówek jest w piątek bo w żadną sobotę nie było szans na wolną salę, a i w piątek kilka miesięcy temu już były rezerwacje. To nie ty tracisz oszczędności, wysiłek już włożony, marzenia, plany i jedyną taką okazję, tylko tysiące maturzystów. Tobie łatwo rzucać puste słowa i pomniejszać ich straty, bo nie są twoje!