Wnioski składać mogą: wspólnoty mieszkaniowe, osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami, inne podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych, mające tytuł prawny do budynku/działki znajdującego się na terenie miasta i gminy Nowy Dwór Gdański
Zasady finansowania zadania:
1) Realizacja zadania obejmuje koszt demontażu, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest pozyskanych w trakcie wymiany pokryć dachowych oraz transport i utylizację odpadów zdemontowanych lub porzuconych przed 2017 r. znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych.
2) Realizacja zadania nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych lub elewacji.
3) Dotacja udzielona będzie w oparciu o trójstronną umowę podpisaną przez Gminę, Wykonawcę i Wnioskodawcę.
4) Wysokość dotacji z Budżetu Gminy Nowy Dwór Gdański może wynieść do 70% jednakże nie więcej niż 3000,00 zł (trzy tysiące zł) poniesionych kosztów.
5) W przypadku uzyskania przez Gminę dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (Fundusz), kwota dotacji może wynieść do 85 % kosztów kwalifikowanych Funduszu (VAT nie stanowi kosztu kwalifikowanego). Łączna suma dotacji może wówczas wynieść do 90% poniesionych kosztów.
6) Zadanie finansowane będzie w oparciu o Regulamin przyznawania i rozliczania dotacji celowej na realizację zadań proekologicznych (Uchwała Rady Miejskiej w Nowym Dworze Gdańskim nr 43/VI/2011 z 26.05.2011) a w przypadku pozyskania środków z Funduszu – dodatkowo o zasady Regulaminu konkursu „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego”
7) Koszty kwalifikowane Funduszu zadania należy obliczyć w oparciu o kryterium w postaci współczynnika efektywności kosztowej wynoszącego:
- nie więcej niż 800 zł/Mg odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadu,
- nie więcej niż 400 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie azbestu.
Należy przyjąć, że 1m2 powierzchni płyt azbestowo- cementowych waży 0,0135 Mg (13,5 kg).
8) Prace polegające na demontażu, transporcie i utylizacji azbestu zostaną wykonane przez podmiot wybrany przez Gminę. Nie będą rozliczane koszty poniesione przez wnioskodawców, którzy we własnym zakresie dokonali wyboru wykonawcy.
9) Zgłoszenia należy składać w formie pisemnych wniosków na drukach dostępnych na stronie internetowej urzędu lub siedzibie Urzędu pok. 7
Termin składania wniosków: do 24 marca 2017 r., do godz. 15:30, sekretariat Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Gdańskim, Wejhera 3, pok. nr 19.
Ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 14 czerwca 2017 r. Pula środków przeznaczona z budżetu gminy
na realizację zadań proekologicznych wynosi 30.000,00 zł
Szczegółowe informacje na temat konkursu oraz Regulamin przyznawania i rozliczania dotacji celowej na realizację zadań proekologicznych dostępne są w siedzibie Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Gdańskim pokój nr 7, pod numerem telefonu 55-625-77-77 oraz stronach BIPhttp://www.miastonowydwor.pl
Niezbędne formularze dostępne są na stronie BIP http://www.miastonowydwor.pl OCHRONA ŚRODOWISKA / Środowisko/ Dotacje celowe na zadania proekologiczne oraz w pokoju nr 7.