Wydanie nr 330/2024, Poniedziałek 25.11.2024
imieniny: pokaż (4 imiona)Erazm, Katarzyna, Tęgomir, Piotr
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

(Nie) dla niepełnosprawnych w busie "Tesco" w Malborku? Za upokorzenie klientki będą przeprosiny. Oby na nowej linii kierowca nauczył się szanować innych... - 06.08.2016

Kierowca autobusu "Tesco" odmówił pomocy niepełnosprawnej kobiecie na wózku. Czy teraz odpowie za swoją arogancję?

 

Do naszej redakcji zgłosiła się niepełnosprawna kobieta, która jak twierdzi:

„Jadąc sobie na zakupy/spacer jak zwał tak zwał z córką poprosiłam o pomoc przy wejściu do busa dowożącego klientów do sklepu, kierowca odmówił mi pomocy przy wejściu do busa i z busa przy markecie." 

Postanowiliśmy zająć się tą sprawą, dlatego zwróciliśmy się o komentarz do biura prasowego spółki Tesco Polska. W e-mailu do rzecznika Biura Prasowego Tesco Polska piszemy:

W dniu 6 sierpnia br. (Sobota) godz. 17:17 przy ul. Sikorskiego jedna z mieszkanek Malborka poruszająca się na wózku, oczekiwała na autobus, chcąc zrobić zakupy w super markecie sieci Tesco. Ponieważ sklep znajduje się na obrzeżu miasta uruchomiona została specjalna linia autobusowa, która dowozi bezpłatnie klientów.

Kobieta próbowała dostać się do autobusu wraz z dzieckiem, jednak kierowca odmówił pomocy niepełnosprawnej. Na szczęście pomocni okazali się inni pasażerowie.

Tu oprę się o cytat z wpisu kobiety na jednym z portali społecznościowych


„Jadąc sobie na zakupy/spacer jak zwał tak zwał z córką poprosiłam o pomoc przy wejściu do busa dowożącego klientów do sklepu kierowca odmówił mi pomocy przy wejściu do busa i z busa przy markecie. Gdyby nie obcy pasażer w ogóle bym nie pojechała. Któremu oczywiście również się dostało za to, że próbował pomóc przy otwieraniu zacinających się drzwi busu. Więc będąc w sklepie zwróciłam uwagę na to kierownikowi sklepu, który niezwłocznie zajął się ta sprawą. Godzina odjazdu busa z pod marketu. Podjeżdża kierowca i co słyszę na pytanie czy pomoże? Pan podniesionym tonem do mnie : " Po tej skardze mam Pani pomóc?! Skargę to sobie Pani, może składać! Ostatni raz Pani jedzie!" - po czym oczywiście pomógł pchnąć wózek do środka.”

Na odpowiedź nie czekaliśmy długo. Spółka przyznaje, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Ponieważ sami dużą wagę przywiązują do komfortu swoich niepełnosprawnych klientów.

W odpowiedzi czytamy m.in.:

"Szczegółowo zapoznaliśmy się z przedstawioną sytuacją i skontaktowaliśmy się z zewnętrzną firmą świadczącą dla Tesco w Malborku usługi przewozu. Wysoki standard usług świadczonych zarówno przez pracowników Tesco jak i pracowników firm zewnętrznych jest dla nas priorytetem, dlatego zostaliśmy zapewnieni przez firmę przewozową iż wspomniana osoba nie będzie obsługiwała trasy do naszego sklepu. Chcemy aby wszyscy klienci Tesco czuli się dobrze w naszych sklepach, dlatego pragniemy przeprosić naszą klientkę za zaistniałą sytuację...." - napisał przedstawiciel Biura Prasowego Tesco Polska

Z informacji jakie otrzymaliśmy, spółka Tesco Polska oraz firma świadcząca usługi przewozowe skontaktowała się z kobietą by osobiście przeprosić za ten incydent. Spotkanie ma odbyć się w dniu dzisiejszym (tj. 17 sierpnia br.) w godzinach popołudniowych.

Osoby niepełnosprawne na co dzień muszą się zmagać z licznymi przeszkodami na swojej drodze. Opisana sytuacja bulwersuje ale miejmy nadzieję, że również nakłania do myślenia wszystkich, którzy w taki sposób traktują niepełnosprawnych. Czy przeniesienie kierowcy na inną linie jest wystarczającą karą? W naszej opinii jeżeli sytuacja rzeczywiście wyglądała w opisany sposób, to z pewnością była upokarzająca dla klientki. Całe szczęście przedstawiciele sieci handlowej zareagowali szybko i chcą przeprosić klientkę osobiście. Miejmy nadzieje, że kierowcy znane jest uczucie wstydu, gdyż wstyd to jedno z łagodniejszych określeń jakie przychodzą na myśl.

Dawid Bochon
Przejdź do komentarzy

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Interwencje TV


Komentarze (17)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
xs
xs 21.08.2016, 13:09
to chyba autobus powinien być przystosowany aby osoba niepełnosprawna mogła wjechać do autobusu i bezpiecznie w nim jechać. Wątpię żeby kierowca w zakresie obowiązków miał zapis o tym, że musi wnosić osoby do autobusu, jeżeli te nie są w stanie samodzielnie tego zrobić. tak to już jest, że od osób, które najmniej zarabiają wymaga się najwięcej zamiast zobaczyć, że to błąd przewoźnika, że osoba niepełnosprawna nie może wjechać do autobusu. Czy kierowca odpowiada za stan techniczny pojazdu? no chyba nie? Czy kasjerka sklepu, który jest położony np na 1 piętrze i trzeba wejść do sklepu po schodach bo nie ma windy jest zobowiązana wnosić do sklepu ludzi, którzy sami nie mogą tego zrobić? no raczej nie! to sprawa właściciela, że nie ma windy i tyle.
Robert
Robert 20.08.2016, 19:30
Jak jest niepełnosprawna to niech ma opiekuna albo siedzi w domu. Kierowca to nie szofer żeby otwierać drzwi i jeszcze pomagać wchodzić do pojazdu.
NIEPEŁNOSPRAWNY
NIEPEŁNOSPRAWNY 21.08.2016, 17:23 (odpowiedź do Robert)
życzę Ci człowieku abyś kiedy sam na własnej skórze poczuł co to znaczy być osobą niepełnosprawną i zdaną na pomoc innych człowieku bez serca. Nie sądzę aby ten kierowca miał dużo takich pasażerów aby tej jednej osobie raz dziennie nie pomóc. Dlamnie ten kierowca to fra....er taki sam jak ty dziękuję
Robert
Robert 21.08.2016, 21:11 (odpowiedź do NIEPEŁNOSPRAWNY)
Bóg Honor Ojczyzna AMEN
latoszka
latoszka 19.08.2016, 11:53
zanim piszecie te swoje głupie komentarze o prawach niepełnosprawnych ..... czy ktokolwiek z Was pomyślał o tym czy autobus jest przystosowany do osób niepełnosprawnych ???????? postawcie sie w sytuacji kierowcy ... chociaż nie wszyscy to zrozumieją co teraz napisze bo tzw. inteligencja im na to nie pozwala, ale również jestem kierowcą autobusów i doskonale rozumiem kierowcę tego autobusu ponieważ po pierwsze ten TESCOWY AUTOBUS NIE JEST PRZYSTOSOWANY DO PRZEWOZU OSÓB NA WÓZKACH INWALIDZKICH !!!!!!! więc ta nasza telewizja zamiast sie upewnić pisze bzdurne artykuły narażając się na odpowiedzialność karną o pisaniu NIEPRAWDY !!!!!! po drugie kierowca biorąc taką osobę, chociaż prawo tego zakazuje !!!!!! naraża się na bardzo duże problemy i konsekwencje karne wraz z odsiadką w więzieniu !!!!!! bo niedaj boże on zabierając tą pasażerkę "niepełnosprawną na wózku" zabiera ją wbrew prawa i przepisom ruchu drogowego !!! więc w razie jakiejkolwiek najmniejszej kolizji ... a wiadomo jaka jest atmosfera szczególnie u nas na drogach stoją w korkach .. i gdyby cokolwiek stało się tej kobiecie nawet najdrobniejszy uszczerbek na zdrowiu kierowca traci wszystkie uprawnienia do kierowania autobusem tak więc traci pracę i jeżeli ma rodzinę to również rodzina traci bo nie bedzie miała z czego żyć !!!! a do tego kierwca może iść do więzienia bo ŚWIADOMIE naraża pasażerów na utratę zdrowia lub życia !!!! czy o tym ktokolwiek kto tu się wypowiada pomyślał o tym ?? bo szczerze w to wątpie a po drugie kierowca nie ma obowiązku pomocy przy wsiadaniu osób niepełnosprawnych nawet w autobusach do tego przystosowanymi bo taka osobą powinna mieć osobę która jej w tym pomoże a córka podobno tamtej Pani jest za mała żeby zapewnić jej taką opiekę i pomoc !!!! Więc naprawde ludzie pomyślcie 1000 razy i sprawdzcie co mówi prawo itp. w takich sytuacjach
pasażerka
pasażerka 18.08.2016, 16:56
śmieszy mnie komentarz mkg gdyż akurat oprócz nas jechały pracownice tesco i normalne jest że będą bronić kierowcę do tego pisząc że ta "pani była niezbyt przyjemna"(akurat poproszenie o pomoc przy wejściu czy zejściu ) cyt "czy mógłby pan mi pomóc" nie jest zdaniem niezbyt przyjemnym jak to pani napisała. Teraz niewidomy też nie potrzebuje przewodnika by mógł się sam poruszać. Zrobiła się tu dyskusja głównie tych co nie znają sytuacji to po pierwsze a po drugie pamiętajcie nikt nie zna jaki w życiu spotka każdego los i czy w przyszłości sam nie będzie potrzebował czyjejś pomocy
mkg
mkg 17.08.2016, 22:23
byłam świadkiem i moim zdaniem ta pani powinna mieć opiekuna jadąc z dzieckiem. sama była niezbyt przyjemna. w tym czasie są korki i kierowce czas goni.....
Grzesio
Grzesio 17.08.2016, 19:01
Krótko mówiąc, kierowca pracujący za minimalną na umowie zlecenie przez firmę zewnętrzną jeździ popsutymi pojazdami i dostaje opieprz (od szefa za duże opóźnienia bo pomaga pasażerom), od pasażerów (bo wyrabia normę i nie pomaga pasażerom), albo od wszystkich (bo wykonuje pracę najlepiej, jak człowiek w nieludzkich warunkach może). Tylko klienci Tesco będą zadowoleni, że mogli zgnoić pracobiorcę (bo zapewne nie pracownika), którego i tak gnoi na co dzień Tesco. Brawo polactwo.
omenaah
omenaah 17.08.2016, 18:01
brak słów na taką społeczną znieczulicę... brawa dla pasażera, który okazał zrozumienie dla trudnej sytuacji bohaterki tego artykułu!!!!
pasażerka
pasażerka 17.08.2016, 17:19
Jechałam w tym samym czasie i doskonale znam tą sytuację. Zapewniam wszystkich piszących komentarze że ta pani nie kłamie a sytuacja była naprawdę nieprzyjemna tym bardziej że świadkiem było małe dziecko które nie jest wstanie podnieść wózka własnej mamy. Pozdrawiamy serdecznie panią z autobusu i cieszymy się że nie zostawiła tej sprawy .
MK
MK 17.08.2016, 13:51
Widać,że piszący komentarz Kierowca IR jest niepełnosprawny umysłowo. I co z nim? Też wszystko mu wolno??????
IwoMK
IwoMK 17.08.2016, 19:53 (odpowiedź do MK)
Kierowca IR to pewnie ten kierowca z autobusu który nie pomógł tej pani. Wstyd i żenada , oby kiedyś go tak samo ktoś potraktował, tego mu życzę !
mamuśka
mamuśka 17.08.2016, 13:50
to prawda kierowcy z autobusu Tesco są bardo niemili sama też miałam taką sytuacje że Pan powiedział że nie zmieści się wózek i musiałam iść z buta {a wózek to mała spacerówka }
Kierowca IR
Kierowca IR 17.08.2016, 13:16
………………..gdyby grzecznie poprosiła to każdy by babie pomógł. Ale to prawdopodobnie jedna z tych co to uważa, że jej się wszystko należy i wszystko wolno. Nawet pampersy takie mamusie próbują zmieniać zasrańcom na stole w restauracji czy jak ostatnio wyciąga taka wymię i karmi cielaka w restauracji. A na zwróconą uwagę przez kelnera reaguje wybuchem złości ! Nie podoba się to na przyszłość niech z buta wali ! 500+ popieprzyło im w tych pustych łbach ! Pozdrawiam.
Ania
Ania 17.08.2016, 16:44 (odpowiedź do Kierowca IR)
kiedy ostatnio się badałeś ?
mama j
mama j 17.08.2016, 14:46 (odpowiedź do Kierowca IR)
A czy w restauracjach w Malborku ą jakieś przewijaki dla dzieci!!!!LUB MIEJSCA DO TEGO PRZEZNACZONE. TO MATKA Z DZIECKIEM MA SIEDZIEĆ W DOMU.A co do kierowcy to za pewne od słowa do słowa i kierowca samo zło -a co on opieka czy kierowca może ma jeszcze jej zakupy zrobić!!!