Definicja agencji interaktywnej
Agencja interaktywna jest rodzajem agencji reklamowej (agencje interaktywne powstały na bazie agencji reklamowych a oba rodzaje agencji realizują podobne cele). Obszar specjalizacji agencji interaktywnych to przygotowywanie, a także wdrażanie strategii budowy wizerunku przedsiębiorstwa za pośrednictwem nowoczesnych środków przekazu, czyli Internetu. Agencje tego typu w realizowanych zadaniach muszą kierować się założeniami strategii marketingowej przedstawionej im przez Klienta. Do zadań, których wykonania najczęściej podejmują się agencje interaktywne należy zaliczyć projektowanie serwisów WWW oraz systemów e-commerce i B2B, hosting, SEO, SEM, pozycjonowanie, obsługa kampanii reklamowych, e-marketing, konsulting internetowy.
Różnice między agencją interaktywną a agencją reklamową
Zarówno agencja interaktywna jak i agencja reklamowa to podmioty prowadzące działalność na rzecz Klienta związane z marketingiem. Ich celem jest zapewnienie klientowi kompleksowego wsparcia w zakresie budowy jego pozytywnego wizerunku, co przekłada się także na realne korzyści finansowe Klienta i często pozwala mu pozyskać nowych klientów lub partnerów biznesowych. Do zadań obu agencji – reklamowej i interaktywnej – należy budowanie tożsamości medialnej klienta na rynku, a także promowanie jego produktów i budowanie relacji z grupą docelową. Istnieją jednak także istotne różnic w funkcjonowaniu tych podmiotów. Wśród nich należy wyróżnić przede wszystkim szczegółowe zadania jakimi się zajmują – agencja interaktywna zajmuje się e-marketingiem czyli projektowaniem stron i sklepów internetowych i promowaniem marek w Internecie. Natomiast agencja reklamowa zajmuje się wymyślaniem haseł reklamowych, dostarczaniem gadżetów marketingowych, zaopatrywaniem firmy Klienta w materiały przydatne podczas konferencji czy targów. Tak więc działalność agencji interaktywnej ma miejsce głównie w Internecie podczas gdy agencji reklamowej – jedynie „zahacza” o Internet.
Dlaczego warto korzystać z usług agencji interaktywnej
Jedną z podstawowych zalet korzystania z usług świadczonych przez agencje interaktywne jest oszczędność finansowa przejawiająca się w poszukiwaniu tańszych sposobów promocji firmy i prowadzonej przez nią działalności aniżeli kosztowne drukowanie ulotek, wykupywanie reklam czy też umiejscawianie reklam na bilbordach. Dzięki prowadzeniu działalności w Internecie i prowadzeniu kampanii reklamowych za pośrednictwem mediów społecznościowych można w tańszy – i współczesny zdecydowanie bardziej skuteczny sposób – dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Agencje interaktywne mają ogromne doświadczenie w prowadzeniu tego typu działalności dzięki czemu Klienci nie muszą długo oczekiwać na efekty, a Klient nie marnuje swego czasu i zasobów finansowych na prowadzenie działań promocyjnych we własnym zakresie, co mogłoby - pomimo wydanych środków – okazać się nieskuteczne. Co istotne – współpraca z tego typu agencją może być prowadzona w sposób zdalny co pozwala na dodatkową oszczędność czasu i energii.
Jeżeli szukasz agencji interaktywnej, to koniecznie zapoznaj się z ofertą Nabucco