Wydanie nr 89/2024, Piątek 29.03.2024
imieniny: pokaż (5 imion)Wiktoryn, Marek, Eustazy, Czcirad, Cyryl
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • tvmalbork.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Gdzie prowadzić działania content marketingowe?

 

Miejsc do publikacji treści w internecie jest mnóstwo, jednak nie wszystkie są bezpłatne. Jak zacząć działania content marketingowe na własną rękę, praktycznie z zerowym budżetem?

 

Jednym z najbardziej popularnych miejsc do publikacji artykułów jest blog firmowy, założony na tej samej domenie, co strona naszej działalności. Rozwiązanie to jest korzystne przynajmniej z dwóch powodów.

 

Po pierwsze, jest bezpłatne. Jedyny koszt, który ponosimy to czas pracy osoby tworzącej artykuły na bloga oraz koszt utrzymania domeny firmowej, który i tak ponosimy co roku.

 

Po drugie, podnosi wartość strony w wyszukiwarce. Jeśli prowadzony przez nas blog odpowiada na często zadawane przez internautów pytania, a porady, które się w nim znajdują są naprawdę przydatne i wyróżniają się na tle setek innych artykułów w internecie, to prawdopodobnie wiele osób trafi na naszą stronę. A tym samym, wyszukiwarka zacznie indeksować ją wyżej w wynikach wyszukiwania.

 

Kolejnym bardzo popularnym miejscem do prowadzenia działań content marketingowych są oczywiście social media. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, czy nawet LinkedIn, umożliwiają publikację krótkich, użytecznych treści skierowanych do potencjalnych klientów (w formie grafik, zdjęć i nagrań wideo z opisami).

 

Podobnie jak poprzednie rozwiązanie, publikacja treści w social mediach jest bezpłatna, o ile nie chcesz zwiększyć zasięgu odbiorców posta. Publikacja artykułów w social media co prawda ma swoje ograniczenia, np. dotyczące długości zamieszczanych treści, jednak jej niekwestionowanym plusem, jest możliwość przeprowadzenia działań tzw. marketingu treści – im ciekawsza będzie treść zamieszczonych przez Ciebie informacji, tym większa szansa, że kolejni użytkownicy będą ją sobie polecać i rozpowszechniać ją dalej.

 

W takim poście możesz zamieścić nie tylko grafiki i krótkie informacje, ale też linki do dłuższych wpisów np. na Twoim firmowym blogu, co również może podnieść wartość Twojej strony w Google.


 

W końcu istnieją systemy umożliwiające publikację artykułów na zewnętrznych, nienależących do nas stronach (przykładem takiego systemu jest VortalCloud). To rozwiązanie płatne, ale przynoszące zdecydowanie najszybsze i najlepsze rezultaty – zwłaszcza, jeśli strona, na której decydujemy się publikować, ma dużą wartość dla wyszukiwarki.