I. Wymagania niezbędne w stosunku do kandydatów:
Kandydatem na ww. stanowisko może być osoba, która:
1. Posiada obywatelstwo polskie;
2. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4. Cieszy się nieposzlakowaną opinią;
5. Posiada wykształcenie średnie lub wyższe.
II. Wymagania dodatkowe:
1. Preferowane kierunki wykształcenia – ochrona środowiska, prawo, administracja;
2. Staż pracy w strukturach samorządowych lub spółkach komunalnych bądź
w przedsiębiorstwach zajmujących się gospodarką odpadami, w tym na stanowiskach związanych z ochroną środowiska;
3. Znajomość regulacji prawnych z zakresu:
- zasad gospodarki odpadami niebezpiecznymi i innymi niż niebezpieczne, w tym komunalnymi,
- ustawy o odpadach, ustawy prawo ochrony środowiska oraz rozporządzeń wykonawczych do tych ustaw,
- ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
- ordynacji podatkowej,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
-ustawy prawo zamówień publicznych;
4. Znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office;
5. Umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dyspozycyjność, dobra organizacja pracy, rzetelność, systematyczność, skrupulatność i terminowość;
6. Prawo jazdy kat. B.
III. Warunki pracy na stanowisku:
1. Praca wykonywana będzie w Urzędzie Gminy Ostaszewo, ul. Kościuszki 51, 82-112 Ostaszewo;
2. Praca przy komputerze i w terenie.
3. Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy – 8 godz. dziennie;
4. Pierwsza umowa o pracę może zostać zawarta na czas określony z możliwością przedłużenia jej na czas nie określony;
5. Zatrudniona osoba, o której mowa w art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych podejmująca pracę na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy, może być skierowana do odbycia służby przygotowawczej, która kończy się egzaminem.
W miesiącu kwietniu 2018 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym:
1. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Ostaszewo;
2. Stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi;
3. Prowadzenie ewidencji opłat przy pomocy oprogramowania komputerowego;
4. Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie poboru opłat
za gospodarowanie odpadami;
5. Prowadzenie weryfikacji złożonych deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
6. Przygotowywanie decyzji ustalającej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji;
7. Prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie poboru opłat za gospodarowanie odpadami;
8. Przygotowanie projektów odpowiedzi w sprawach merytorycznych, skarg i wniosków
w zakresie prowadzonych zadań;
9. Prowadzenie ewidencji księgowej dotyczącej całokształtu spraw wynikających
z zakresu czynności;
10. Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w opłatach bądź stwierdzających stan zaległości;
11. Opracowywanie dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie oraz stała ich weryfikacja;
12. Przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych;
13. Przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań, informacji i analiz dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi;
14. Kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ostaszewo;
15. Współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
16. Planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska
w zakresie gospodarki odpadami;
17. Prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej wśród mieszkańców;
18. Opracowywanie wniosków i współdziałanie z odpowiednimi komórkami w Urzędzie
w ich opracowaniu w celu pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych;
19. Przygotowywanie informacji wynikających z prowadzonego zakresu do umieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej;
20. Realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa
lub doraźnej potrzeby związanych z funkcjonowaniem systemu odbioru
i zagospodarowania odpadów komunalnych;
21. Nadzorowanie funkcjonowania Oczyszczalni Ścieków w Ostaszewie tj. m.in. zlecanie badań ścieków i osadu oraz prawidłowe gospodarowanie osadem; zlecanie działań remontowo- modernizacyjno-konserwatorskich na oczyszczalni,;
22. Organizowanie robót publicznych i prac interwencyjnych oraz nadzór nad pracownikami wykonującymi prace melioracyjne i porządkowe.
23. Wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta lub Sekretarza.
V. Wymagane dokumenty :
1. List motywacyjny;
2. Życiorys – curriculum vitae z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
3. Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4. Kserokopie świadectw pracy,
5. Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
6. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
7. Referencje, opinie i inne dokumenty potwierdzające nieposzlakowaną opinię kandydata;
8. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902 z późn. zm.),
9. Oświadczenia:
1) o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
2) o nie toczącym się przeciwko kandydatowi postępowaniu karnym;
3) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
4) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku urzędniczym;
10. Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. z 2016 r., poz. 902 z późn. zm.)” oraz własnoręcznie podpisane.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
1. Dokumenty należy składać w kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko
ds. gospodarki odpadami komunalnymi” osobiście w Sekretariacie Urzędu Gminy
w Ostaszewie lub wysłać na adres Urzędu Gminy w Ostaszewie: ul. Kościuszki 51,
82-112 Ostaszewo.
2. Termin składania dokumentów – do dnia 14 maja 2018 r. do godz. 15:30.
3. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu. Dokumenty, które wpłyną
po terminie nie będą rozpatrywane
VII. Informacje dodatkowe:
1. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną niezwłocznie poinformowani telefonicznie o terminie dalszego postępowania.
2. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Ostaszewo w zakładce – Oferty pracy- https://ugostaszewo.ssdip.bip.gov.pl/search/joboffers/
Info : ostaszewo.pl